I Pyupūlu svātdīne byus
puorskriejuse... (Hm, pa Strodam – pyupūls, pyupūļneica, pa
Bukšam-Placinskam – pyupola, byunūt „strodklauseigam” iz vysa symta,
izīt, ka juoroksta ir – Pyupūlu svātdīna. Tik jau pi vacuo 1992. gods
„Lementara” nūskaidrovom, ka Latgolys izlūksnēs dominej forma svātdīne,
partū rokstūs lītojam jū, a par pyupūlim vēļ byutu juopasaškūrsta. Koč varbyut tys
na tik svareigi – nazkod Krystus Jeruzalemē vysleidza tyka satykts ar palmu,
na pyupūlu zorim, ka jau tai, a palmys pi myusu tik botaniskajūs duorzūs...) Tik na
par bazneicu te gribieju, a par tū, kai mainuos ļaužu saprasšona...
Myusu mozūtnē skaitomais
teksts itamā svātdīnē beja itaids: „Vierbu, vierbu! Par tū lelū škierbu – veseleiba
vydā, naveseleiba uorā!” Beja padareitys durovys, koč na pavysam atdareitys, i
par tom tai naveseleibai vajadzēja bēgt nu sātys, partū ka, itū saceidami,
Pyupūļneicys reitā bārnus i vacūs ar pyupūlim pēre. A pasokit niule tai, kod
vuorda „škierba” nūzeime ir sasašaurynovuse, -- smīklys na vīnam. Da i poša na vysod par tū "lelū škierbu" cytim pastuostu... I školā zeimuļu
druozt vaira nadreikstūt, kam vuordam "druozt" asūt vēļ vīna (dīvamžāļ, cikom kas cīš aktuala, kam pasauļs pasalaids) nūzeime. Naseņ sajiemu pīzeimi,
ka jaunu vuordu "ījimt" vuordu kruojumā navajagūt – ar ījimšonu vysi saprasšūt
koč kū cytu... Tik i "īkļaut" na myusu vuords! Tai, kai suoc dūmuot, pi daudzi kuo var dasasīt. A patīseibā -- nu lai tok
k(l)ecinej, šaipuos i šveikstīs par kū kotrys grib, voi ta vuords nu tuo slyktuoks (voi lobuoks), ka jam kuruo naviņ
apziņā jau cyta nūzeime par prymarū palykuse!?
Vasali (na vasaly -- tai soka tik Latgolys austrumu molā) vysi!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru